سوریه نقش آفرینی اتحادیه عرب در بحران این كشور را نمی پذیرد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، مقدسی روز یكشنبه در گفت و گو با تلویزیون رسمی سوریه افزود: اتحادیه عرب بخشی از ایجاد مشكل در سوریه بوده و برای حل بحران آن اقدامی نكرده است.

وی در عین حال اظهار داشت كه هر وقت عملا موضع اتحادیه عرب تعدیل شود، سوریه نیز در خصوص انتظار نقش آفرینی از این اتحادیه تجدید نظر خواهد كرد.

اتحادیه عرب در نیمه دوم سال 1390 با فشار برخی كشورهای عرب خلیج فارس عضویت سوریه را در این اتحادیه به حال تعلیق درآورد.

مقدسی با اشاره به طرح شش ماده ای 'كوفی عنان' برای حل بحران سوریه تاكید كرد كه سوریه، 'كوفی عنان' را صرفا به عنوان نماینده سازمان ملل پذیرفته است.

این در حالی است كه برخی از اعضای اتحادیه عرب كوفی عنان را نماینده سازمان ملل و این اتحادیه برای حل بحران سوریه می دانند.

این مقام وزارت خارجه سوریه گفت كه عرب ها از كمك به سوریه برای حل مشكلات خود سرباز زدند و عضویت این كشور را بر خلاف منشور اتحادیه عرب به حال تعلیق درآوردند و پس از آن پرونده سوریه را بین المللی كردند تا ثبات آن را بر هم زنند.

وی در ادامه افزود كه عرب ها سپس نقش خطرناكی ایفا كرده و برخی از آنها به پذیرایی از عناصر متمرد و مسلح كردن آنها پرداخته و سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) را به رخ سوریه كشیده اند.

مقدسی گله مندی دولت متبوعش را از نبیل العربی دبیر كل اتحادیه عرب ابراز داشت و گفت: وی به شورای امنیت سازمان ملل رفت و به جای كمك به سوریه به آن ضرر زد.

خاورم**2131 **1431





:: برچسب‌ها: حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 2759
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: